Friday, May 16, 2014

Sambutan Hari Guru 2014: Guru Pencetus Kreativiti, Penjana Inovasi

Pulau Meranti, 16 Mei 2014 - Sambutan Hari Guru 2014 peringkat SK Pulau Meranti telah berlangsung dengan jayanya pada pagi tadi. Hujan rahmat yang membasahi bumi Pulau Meranti sejak awal pagi mewujudkan suasana yang tenang dan damai. Bertemakan rona warna hijau, majlis dimulakan dengan bacaan Yaasin dan doa selamat sempena Hari Guru. Setelah itu, bacaan perutusan oleh GPK Pentadbiran, Encik Mohd Azmin bin Atan. Ucapan Guru Besar SK Pulau Meranti, Puan Siti Habsah binti Ahmad menyusul selepas itu. Slot seterusnya diisi dengan upacara bacaan ikrar guru serta nyanyian tiga buah lagu iaitu Negaraku,  Guru Malaysia dan Transformasi Pendidikan Negara. Sesi potong kek Hari Guru disempurnakan oleh Puan Guru Besar bersama barisan pentadbir.

Bacaan Yaasin dan doa selamat dipimpin oleh Ustaz Helmi
Ucapan oleh Puan Siti Habsah binti Ahmad, Guru Besar SK Pulau Meranti
Kek Hari Guru


Sketsa lakonan guru-guru serta persembahan deklamasi puisi dan nyanyian oleh murid-murid mewarnai persembahan pada pagi tadi. Enam anugerah khas diberikan kepada guru-guru serta staf berdasarkan undian oleh murid-murid. Anugerah Guru Penyayang Lelaki dirangkul oleh Encik Yusnizan bin Ahmad Marzuki. Bagi Guru Penyayang Wanita dianugerahkan kepada Puan Sugunah a/p Ramamoorthy. Encik Daud bin Aris mengungguli undian Guru Bergaya Lelaki bagi 4 tahun berturut-turut. Puan Rose Halina binti Jedin pula untuk kategori Guru Bergaya Wanita. Anugerah Guru Paling Popular dinobatkan kepada Encik Gopi a/l Rangaya. Untuk Anugerah Staf Paling Popular diberikan kepada Encik Bani Amin bin Haji Omar.

Pertandingan bola sepak antara guru dan murid

Pertandingan bola jaring

Pertandingan bola sepak dan bola jaring antara guru - murid merupakan acara kemuncak di padang. Dalam pertandingan bola sepak, pasukan guru telah menewaskan pasukan murid dengan jaringan 1 - 0. Majlis berakhir pada jam 12.05 tengah hari.

Selamat Hari Guru!


No comments: