Monday, September 8, 2014

Pertandingan "CABARAN DAPUR CILIK HALFEST 2014"

HALFEST sememangnya amat dinantikan penuh kemeriahan dangan pelbagai aktiviti-aktiviti yang meriah! Penampilan selebriti terkenal, demontrasi dan pertandingan memasak, kuiz dan permainan untuk kanak-kanak dan pelbagai aktiviti menarik menjanjikan keseronokkan khusus untuk seisi keluarga. Selain itu, HALFEST menyediakan platform untuk membincangkan kebimbangan tentang integriti produk-produk Halal dalam minda semua pengguna.

Pertandingan “Cabaran Dapur Cilik HALFEST 2014” telah diadakan pada 3 hingga 7 September 2014 di Pusat Pameran MINRS (MIECC), Sri Kembangan. Terdapat 48 buah sekolah telah menyertai pertandingan “Cabaran Dapur Cilik HALFEST 2014” dan SK Pulau Meranti merupakan salah sebuah sekolah yang menyahut cabaran itu. SK Pulau Meranti telah menghantar dua kumpulan chef cilik untuk menyertainya. Tetapi hanya satu kumpulan sahaja yang melepasi saringan yang pertama dan layak ke suku akhir. Walaupun pasukan dapur cilik ini terkandas di suku akhir, chef cilik SK Pulau Meranti telah menunjukkan kebolehan dan kreativiti mereka di dalam bidang masakan. 

Syabas dan tahniah diucapkan kepada pasukan dapur cilik iaitu Alyysa Sofia, Nurul Aliya Natasha, Allysa Siti Salina dan Nur Erina Natasha serta guru-guru pengiring iaitu Pn. Sainda Binti Kadri dan Pn. Yusnur Aida Binti Yusof di atas usaha dan keringat yang telah dicurahkan serta tidak lupa juga kepada para pentadbir, guru-guru, staff dan murid-murid SK Pulau Meranti yang senantiasa menyokong dan memberi idea-idea sepanjang pertandingan ini berlangsung. Insyaallah, kita cuba lagi tahun hapadan. 
Sesi taklimat sebelum pertandingan bermula.

Pasukan 1 dapur cilik SK Pulau Meranti.

Pasukan 2 dapur cilik SK Pulau Meranti.

Aksi Nurul Aliya ketika pertandingan.


Antara menu-menu yang disediakan.

Memori bersama Pn. Yusnur Aida, Pn. Salinda, Alyysa Sofia dan Nurul Aliya.

Laporan disediakan oleh:
Pn. Yusnur Aida Binti Yusof & Pn. Salinda Binti Kadri

No comments: