Sunday, October 19, 2014

PERKHEMAHAN PERDANA SKPM 2014

Perkhemahan Perdana SK Pulau Meranti 2014 telah berlangsung selama dua hari satu malam dari 17/10/2014 hingga 18/10/2014 bertempat di padang sekolah SKPM.

Seramai 101 orang murid telah menyertai perkhemahan tersebut dengan 30 fasilitator yang terdiri daripada guru-guru. Selain daripda itu penglibatan juga merangkumi staf-staf SKPM, pengawal keselamatan, pengurus kantin dan ibu bapa.

Pelbagai aktiviti telah dijalankan diantaranya mendirikan khemah, seni perkhemahan (membuat gajet), ikhtiar hidup (memasak) dan apresiasi seni (membuat persembahan berkumpulan).

Semua aktiviti yang dijalani akan dinilai dan diberi markah untuk setiap kumpulan bagi memilih kumpulan
terbaik dan peserta lelaki dan perempuan terbaik. Kumpulan terbaik dimenangi oleh kumpulan 3 dan peserta terbaik kategori lelaki dimenangi oleh adik Muhd Saiful bin Kamalazri dan perempuan oleh adik Nurfadhillah binti Abdul Razak.

Majlis penutup Perkhemahan Perdana SKPM 2014 telah disempurnakan oleh Pn. Noraizah binti Dun selaku GPK Hem mewakili Guru Besar SKPM dengan menyampai hadiah kepada pemenang. Majlis selesai pada jam 5.00 petang dan semua murid pulang ke rumah.


Disediakan oleh:

DAUD BIN ARIS





No comments: