Saturday, October 8, 2016

HARI SUKAN NEGARA 2016

8 Oktober 2016 (Sabtu) - Sambutan Hari Sukan Negara merupakan suatu inisiatif Kementerian Belia dan Sukan di mana ia adalah satu langkah pro aktif didalam proses transformasi ke arah mencapai hasrat menjadikan Malaysia sebagai sebuah ‘Negara Bersukan’ (Sporting Nation). Oleh yang demikian, Hari Sukan Negara di jadikan agenda nasional yang selari dengan matlamat negara ke arah Wawasan 2020. 

SK Pulau Meranti juga tidak ketinggalan meraikan sambutan Hari Sukan Negara bertempat di SK Pulau Meranti dengan kerjasama SK Pulau Meranti, PIBG dan JKKKP. Pada tahun 2016 ini, sambutan Hari Sukan Negara telah diisi dengan pelbagai aktiviti sukan dan riadah untuk memastikan setiap lapisan masyarakat mengambil bahagian dalam meraikan Sambutan Hari Sukan Negara.

Antara aktiviti yang dijalankan pada hari ini ialah senamrobik, berjalan kaki 500 langkah dan permainan rakyat seperti congkak, dat, bowling kelapa dan baling tin. Di samping itu juga, beberapa buah gerai makanan dibuka bagi memeriahkan lagi sambutan Hari Sukan Negara pada tahun ini.

Ternyata sambutan yang diberikan oleh penduduk setempat sangat menggalakkan. Terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat dalam menjayakan sambutan Hari Sukan Negara pada tahun ini.

Pendaftaran murid, ibu bapa, guru dan penduduk setempat



Senamrobik






Berjalan kaki 500 langkah




Permainan Congkak



Permainan dat
 



Bowling Kelapa



Baling Tin Menggunakan Selipar



Acara Kutip Gula-gula Kanak-kanak 3 Tahun ke bawah


Wajah-wajah Pemenang









No comments: