Tarikh : 6 Januari 2020
Tempat : Dataran Perhimpunan
Masa : 7.30 - 8.00 pagi
Guru Bertugas :
1. En. Nordin
2. Pn.Nierawati
3. Pn. Norjaya
4. Pn. Wan Sarina
Tempat : Dataran Perhimpunan
Masa : 7.30 - 8.00 pagi
Guru Bertugas :
1. En. Nordin
2. Pn.Nierawati
3. Pn. Norjaya
4. Pn. Wan Sarina
5. Pn. Sugunah
Pengerusi Majlis : Nierawati
Aktiviti :
1. Nyanyian Lagu Negaraku, Lagu Negeri Selangor dan Lagu Sekolah ( dipimpin oleh saudari Nurraihanah & Batrisyia)
2. Bacaan doa ( diketuai oleh Arief Luqman )
3. Bacaan Ikrar Rukun negara oleh Pn. Nierawati
Pengerusi Majlis : Nierawati
Aktiviti :
1. Nyanyian Lagu Negaraku, Lagu Negeri Selangor dan Lagu Sekolah ( dipimpin oleh saudari Nurraihanah & Batrisyia)
2. Bacaan doa ( diketuai oleh Arief Luqman )
3. Bacaan Ikrar Rukun negara oleh Pn. Nierawati
3. Bacaan Ikrar Murid oleh saudari Nur Zuhayra
Guru bertugas Pn. Wan Sarinah menyambut kehadiran murid di pintu pagar - Amalan Guru Penyayang |
Guru bertugas Minggu ke 2 |
Ucapan Guru Bertugas
- Pn. Nierawati mengulaskan situasi minggu lepas, tahun 1 diminta supaya tidak berlari masa rehat dan tahap 2 diminta pastikan bunti loceng baru rehat.
- Pn. Nierawati juga mengulaskan peraturan sekolah :-
- Pastikan waktu hadir sekolah sebelum 7.20pagi
- Waktu rehat perlu dipatuhi.
- Memakai tali leher, lencana dan tanda nama.
- Murid mesti mematuhi peraturan semasa berada di perhimpunan
- Memastikan kuku dan rambut pendek.
- Pn. Nierawati juga memperingatkan balik Amalan Baik SKPM iaitu " Morality Basic Of Humanity"
Ucapan Guru Disiplin
- Ustaz Helmi mengulaskan waktu datang ke sekolah sebelum 7.20 pagi.
- Pakaian beruniform mesti lengkap dengan lencana dan tanda nama dan isnin wajib bertali leher.
Ucapan Guru Besar
- Guru Besar, Pn Siti Habsah menegur sikap amalan baik SKPM (salam pada guru).
- Murid dinasihatkan agar murid bersarapan dan membawa air minuman secukupnya.
- Makan di kantin.
- Buang air di tempat yang betul.
- Jangan tendang pintu tandas.
- pastikan murid memakai tanda nama mengikut warna yang ditetapkan bagi setiap tahun.
No comments:
Post a Comment